fiogf49gjkf0d
انقلاب ارتباطات به منزلهي پيامدي بيبديل از فناوري الكترونيكي در عصر حاضر، عرصهي رسانهاي را چنان در معرض خويش قرار داده است كه شتاب زايش و نوزايش مسائل در اين عرصه از شتاب پيشبينيها نيز پيشي گرفته است. عصر جديد، مسائل جديد با خود دارد كه ضرورت شناخت عرصهي رسانهاي، قابليتها، كاستيها و تعاملات آن را با عرصههاي ديگر، به منزلهي يك نياز مهم، مشخص ميكند. در اين ميان دانش حقوق در تلاش است كه ضمن شناسايي عرصههاي نويني كه نيازمند تنظيم روابط است، قواعد مربوط به هر حوزه را بيان كرده و در فرايندي رفت و برگشتي از كنشها و واكنشها و بررسي حلقههاي بازخوردي، مناسبترين، كارآمدترين و اثربخشترين قواعد را تعيين نمايد. نويسندگان كتاب حاضر نيز با هدف شناساندن حقوق متقابل رسانهها به تاليف كتاب حاضر اقدام كردهاند. كتاب با تاكيد بر تعاريف، توضيحات، مثالها و بيان تصميماتي كه بيشتر جنبهي آموزشي دارند براي دستاندركاران امور رسانهاي و حقوقي در ده فصل با اين عناوين تنظيم شده است. مقدمهاي بر حقوق، شهرت و اعتبار، حق مولف و حقوق مرتبط با آن، حريم خصوصي و اطلاعات خصوصي و محرمانه، قباحت و زشتي، كينهي نژادي و كفر، اهانت به دادگاه، گزارش دادن از امور جاري، اينترنت، و تلويزيون.