fiogf49gjkf0d
اتيسم و يا سندرم آسپرگر، اختلالي منحصر به فرد با تنوع وسيعي در رفتار است. از نشانههاي اتيسم اختلالات پيچيدهاي است كه معمولا در نخستين سالهاي زندگي كودك آشكار شده و بيشتر با درجههايي از عقبماندگي ذهني و در مواردي با گروه گستردهاي از ساير بيماريهاي جسمي همراه است و بر ارتباطات كلامي و غير كلامي، تعامل اجتماعي و كاركردهاي آموزشي كودك تاثيري منفي ميگذارد. با توجه به حق بهرهمندي كودكان دچار اتيسم از آموزش و پرورش ويژهي خويش و لزوم كاهش تاثيرات منفي ناشي از وجود كودك اتيستيك در خانواده، در اختيار داشتن منابع علمي و پژوهشي همچون: سببشناسي، مهارتهاي ادارهي خود، روشهاي ياددهي ـ يادگيري، روشهاي گسترش روابط بين فردي و اجتماعي ضرورت دارد. بر همين اساس نگارنده در كتاب حاضر، راهبردهايي عملي براي موفقيت در زمينهي انجام تكاليف، آموزش گروهي، ارتباط، مهارتهاي اجتماعي و... را عرضه كرده است. كتاب شامل راهبردهاي ساده و در عين حال علمي و كاربردي است كه با روشها و تمرينات پيشنهادي همراه است و براي تامين بخشي از نيازهاي والدين، مربيان و متخصصان مرتبط با كودكان و دانشآموزان اتيستيك تدوين شده است.