امروزه، پس از گذشت يك قرن از پيدايي "آرنوو" به راحتي ميتوان به جاي سبك از واژهي جنس براي اشاره به آن استفاده كرد. "آرنوو" با ارائهي آثاري از طراحان معاصر، نقاشان و مجسمهسازان به وسيلهي "زيگفريت بيتگ" آغاز شد. طبيعت و به ويژه دنياي گياهان همواره منبع اصلي الهام هنرمندان آرنوو بوده است. نيلوفرهاي آبي، زنبقها و ثعلبها از محبوبترين گياهان در اين سبك هستند. بعد از گياهان، پرندگان و حشرات رنگارنگ و ظريف همچون شباهنگها، طاووسها و پرستوها و حيواناتي همچون مارها و تازيها در كتاب آرنوو بسيار ديده ميشوند. اين الگوهاي تزييني به همراه پيكرهي زنانه در حالتي مواج و دلنشين و غرق در موهاي افشان و بلند، دنياي تخيلي و احساس آرنوو را تكميل ميكنند. دوبعديسازي و انتزاع كه در آن زمان از سوي برخي از نقاشان نيز تجربه ميشود به آرنوو اجازه داد تا روياي ديرينهي طراحان گرافيك يعني در هم تنيدن متن و تصوير، به شكلهاي تازهاي نمايان شود. اتحاد هنرها و رسيدن به محصولي يكپارچه و هماهنگ كه چندين هنر در آن به كار رفته باشد، از اهداف آرنوو بود. آشكار است كه آرنوو با ضديت با سبكهاي پيچيدهي ويكتوريايي و تاريخيگري شديد آنها، به سوي هنرهايي كشيده شود كه همچنان خامي و سادگي و بدويت خود را حفظ كرده بودند و ميتوانستند حال و هوايي تازه به هنر سالخوردهي اروپايي بدهند. از جمله هنرهاي تاثيرگذار بر آرنوو ميتوان از هنر ژاپن، هنر جاوهاي و هنر اسلامي (با طراحيهاي اگزوتيك و فرمهاي انتزاعي و الگوهاي موزون و تكرارشونده) نام برد. دومين شماره از مجموعهي "كتاب كوچك هنر" به بررسي جنبش "آرنوو" از زمان پيدايش آن تا دورههاي معاصر، نيز ويژگيها و نحوهي تاثيرپذيري آن از هنرهاي مختلف اختصاص يافته است.