fiogf49gjkf0d
امروزه، سيستمهاي آموزش و پرورش گسترش يافته است. استفاده از وسايل نوين اطلاعاتي مانند رايانه و اينترنت كمك ميكند تا كودكان بهتر بياموزند. در اين حالت، معلمان به تنهايي قادر به پاسخگويي به كنجكاويهاي پايانناپذير دانشآموزان نيستند. در مقابل، والديني وجود دارند كه در رشتههاي مختلف آموزشي تخصص داشته، و قادر به پاسخگويي به سوالات كودكان در زمينههاي مختلف هستند. به همين دليل رشد سيستمهاي ارتباطي از يك سو و كنجكاويهاي دانشآموزان از سوي ديگر، سيستم آموزش و پرورش را وادار ميكند تا راههايي را براي آموزش بهتر و كاملتر به يادگيرندگان در پيش بگيرند. يكي از اين راههاي مفيد ارتباط با والدين و كمك از آنها براي برنامههاي آموزشي و تحصيلي فرزندانشان است. هدف از نگارش كتاب حاضر نيز، كمك به معلمان است، تا بهترين راه مشاركت والدين و ساير كاركنان مدرسه را در آموزش كودكان درك كنند. توصيههايي كه در كتاب پيشنهاد شده، در خصوص جنبههاي مختلف مشاركت والدين از جمله: حقوقي، برنامهي تحصيلي، رويكردهاي مرتبط با تكليف شب، حمايت دانشآموزان با توجه به نيازهاي ويژهي تربيتي و... است و براي معلمان ابتدايي و راهنمايي نوشته شده است. اگرچه معلمان در هر مرحلهي آموزشي ميتوانند از توصيههاي عرضه شده براي مراحل ديگر استفاده كنند.