با توسعهي اقتصاد داخلي چين و ايجاد مناطق آزاد تجاري، تا سالها كمتر اطلاعاتي از چگونگي تغييرات در درون حكومت كمونيستي چين منتشر ميشد. رشد تكرقمي و سپس دو رقمي اقتصاد چين كه موجب شگفتيهاي وصفناپذيري گرديده بود، ارتباط جهاني و داد و ستد با كشورها و كمپانيهاي بينالمللي موجب باز شدن فضاي اطلاعات در اين كشور گرديد. در كتاب حاضر اين تحولات بررسي گرديده و از طريق ارزيابي شركتهاي بزرگي كه در اين سالها تبديل به شركتهاي جهاني و شريك نامهاي تجاري بينالمللي شدهاند و با تحليل ساختارهاي مديريتي و وضعيت محيطي بازارهاي آنها به چگونگي گسترش و رشدشان پرداخته شده است. در اين ميان، درسهاي مديريتي مهمي مطرح ميشوند كه به منزلهي الگوهاي موفق در شرايط بحراني و دورههاي گذار از اقتصاد بسته به اقتصاد باز ميتوانند نام برده شوند. در كتاب به ابعاد گوناگون مديريت چيني پرداخته شده كه بعد از مديريت ژاپني و مديريت به سبك آمريكايي، سومين الگوي موفق مديريت تلقي ميگردد.