كتاب حاضر كه از روي نوار سمينارهاي نگارنده پياده شده، در هشت فصل به جنبههاي روانشناسي فروش و نيز ذكر روشهايي براي فروش بيشتر، سريع و آسانتر اختصاص يافته است. عناوين كتاب عبارت است از: بازي داخلي فروش، تنظيم و اجراي اهداف فروش، چرا مردم خريد ميكنند، فروش ابداعي، كسب اطلاعات بيشتر، نيروي تلقين، مراحل فروش، 10 روش براي موفقيت در فروش. در "بازي داخلي فروش" نگارنده با توجه به اصل پاراتو در فروشندگي خاطرنشان ميسازد كه بر اساس اين اصل، 20 درصد فروشندگان موفق، 80 درصد درآمد دارند و 80 درصد مابقی تنها 20 درصد درآمد دارند. وي سپس از اين كه هدف فرد بايد رسيدن به 20درصد فروشندهي موفق باشد، ياد ميكند. وي در اين بخش بر اين موضوعات در خصوص فروش بيشتر تاكيد ميروزد: استفادهي بيشتر از استعدادهاي بالقوهي خود در امر فروش، پيروي از الگوهاي موفق، خودباوري در فروش، بالا بردن باور خود از سطح درآمدتان به صورت گام به گام، واقعبيني، و توجه به مراحلي چون جذب مشتري، برقراي ارتباط، شناسايي نيازها، ارايهي كالا، پاسخگويي به نيازها، معامله و قبول فروش دوباره. در بخش دوم از يادداشت، اهداف سالانهي فروش در يك دفترچه و مرور آنها ـ به منزلهي راهي براي دستيابي به موفقيت در فروش ـ سخن رفته است. در فصل سوم، اصليترين قسمت فروش يعني توانايي تشخيص نيازهاي مشتري، بازگو شده است. روشهاي ايجاد خلاقيت در فروش، موضوع فصل چهارم كتاب را تشكيل ميدهد. در فصل پنجم مهمترين قانون براي موفقيت در فروش يعني صرف زمان بيشتر با مشتريان بهتر، تشريح گرديده است. عوامل ظاهري تاثيرگذار بر روي مشتري اعم از شيوهي لباس پوشيدن و آراستگي ظاهر، نيز نحوهي صحبت كردن در فصل ششم به عنوان عامل ديگري در موفقيت فروشنده برشمارده شده است. چگونگي انجام مراحل فروش، نيز كليدهاي موفقيت در فروش از ديگر مباحث كتاب به شمار ميآيد.