ارتباطات از راه دور يك شاهراه اطلاعاتي است كه اطلاعات شخصي مربوط به مشتري، رضايت مشتري و نظريات مشتريان دربارهي محصول و ساير مزاياي رقابتي را براي شركت فراهم ميكند. در اين راستا اينترنت و تكنولوژي اطلاعات، امكان جمعآوري و تحليل ميزان زيادي از اطلاعات را در خصوص مشتريان، عادات آنها و آنچه را كه ميخواهند و دوست دارند در مدت زمان كوتاهي و با هزينهي نسبتا پايين فراهم ميسازد. با توجه به نقش و اهميت كليدي فناوري اطلاعات در تجارت و اقتصاد در اين تحقيق استراتژيهاي بازاريابي در بازاهاي اينترنتي بررسي گرديده و سعي شده است پاسخي براي اين سوالات يافته شود: 1) چه استراتژيهايي براي بازاريابي در بازارهاي اينترنتي وجود دارد؟ 2) شرايط اقتضايي به كارگيري هريك از استراتژيهاي چيست؟ كتاب در پنج فصل تنظيم يافته است: فصل نخست به طرح تحقيق اعم از موضوع و اهداف تحقيق اختصاص يافته است. در فصل دوم ضمن بيان كليات مفاهيم بازاريابي الكترونيكي، تجارت الكترونيكي، مزيت رقابتي در بازارهاي اينترنتي، استراتژيهاي بازاريابي در بازارهاي اينترنتي و مدل اقتضايي استراتژيهاي بازاريابي در بازارهاي اينترنتي توضيح داده شده است. به مدل تحقيق، روش تحقيق، جامعه و نمونهي آماري، نمونهگيري و تعيين حجم نمونه، ابزار جمعآوري اطلاعات، پرسشنامه و روشهاي تجزيه و تحليل دادهها اشاره گرديده است. فصل چهارم تحت عنوان تجزيه و تحليل دادهها، شامل سه بخش بررسي توصيفي دادهها، بررسي تحليلي دادهها و بررسي موردي چند شركت است، و فصل پنجم كه به نتيجهگيري و توصيههاي سياسي اختصاص يافته دربردارندهي مقدمه، خلاصه، عوامل اقتضايي استراتژيهاي بازاريابي، استراتژيهاي بازاريابي، نتيجهگيري و توصيههاي سياستي و كاربردهاي مدل است.