اين كتاب در خصوص "تجارت از طريق اينترنت"، در هفت فصل تدوين يافته و موضوعات آن بدينقرار است: چگونگي استفاده از اينترنت، چگونگي دسترسي به اينترنت و نحوهي استفاده از نرمافزارهاي مناسب آن، علل استفاده از تجارت اينترنتي و روشهاي مقبول يا مردود در اين نوع تجارت، مسائل مهم امنيتي در خصوص تجارت اينترنتي، اهميت ايجاد حضور تجارت در اينترنت و وب سراسري، آمادهسازي صفحات شبكهي وب، نحوهي استفاده از پست الكترونيك، منابع تجاري و حرفهاي در اينترنت، و چگونگي عملكرد ابزارها و منابع اينترنتي. بر اين اساس، دلايل ياد شده براي استفاده از اينترنت د ر بخشهاي تجاري عبارتاند از: ارتباط (داخلي و خارجي)، همكاري تداركاتي، همتراز نمودن حوزهي نمايش، جهانگرايي، به دست آوردن امتيازات قابل رقابت، محدود نگه داشتن هزينه، همكاري و توسعه، بازاريابي اطلاعات و استفاده از آنها، بازاريابي PR و فروش، انتقال دادهها، و ايجاد حضور مشترك.