در اين كتاب، نخست تعريفي از بازاريابي به دست داده شده كه طي آن "بازاريابي عبارت است از شناسايي مشتريان و تشويق آنان به خريد و يا استفاده از خدمات سازمان". سپس انواع بازاريابي برشمرده شده است كه عبارتاند از: بازاريابي شخصي، مكاني، ايده، سازمان، و خدمات. آنگاه، تاثير مشتريمداري، كيفيت خدمات، رضايتمندي مشتري، منابع انساني، توسعه و ترويج و عرضهي خدمات بر موسسات خدماتي (بانكها) بررسي گرديده است. نگارنده معتقد است عرضهي خدمات به عنوان آخرين مرحله از فرآيند بازاريابي بسيار داراي اهميت است، زيرا برخورد و تماس مشتريان با موسسات در همين مرحله صورت ميپذيرد. بنابراين در اين مرحله بايد براي مشتريان اين احساس ايجاد شود كه اين موسسه يا بانك بهترين و متنوعترين خدمات را در مكانهاي بسيار زيبا، مدرن و با كاركناني با اخلاق به آنان عرضه ميكند، اين احساس خوب ضمن ايجاد وفاداري در مشتريان آنان را به مبلغان بيهزينهي موسسه يا بانك تبديل ميكند كه بازاريابان بايد با توجه به اين مهم، مزيت رقابتي خود را در بازار افزايش و بهبود بخشند. گفتني است، مخاطبان كتاب، دانشجويان مقطع كارشناسي اقتصاد به ويژه مديريت بازرگاني و صنعتي، مديران توليد و صنايع و نيز مديران بانكها هستند.