در اين مجموعه مراحل بازاريابي محصولات كشاورزي به ويژه محصولات دامي تشريح گرديده است. بر اين اساس، نخست وضعيت توليد و مصرف فراوردههاي دامي در ايران ذكر شده است. و سپس اين مباحث مطرح گرديده است: تاريخچه و اهميت بازاريابي، خصوصيات محصولات گاو و گاوميشي، آشنايي با هزينهها و ماليات بر درآمد، آشنايي با اصول اقتصادي و بازار در پرواربندي، انتخاب عوامل تعيين كنندهي روش بازاررساني، حد مطلوب پرواربندي و نگهداري گاوميش، ايجاد انگيزه در خريداران محصولات دامي و برخي محاسبات اقتصادي تغيير روش بازاررساني.