در اين كتاب تلاش شده است تا راهكارها و روشهاي ادارهي موثر جلسات به مديران آموزش داده شود كتاب از مرحلهي تصميم به برگزاري جلسه آغاز ميشود و تا آخرين مرحله كه تنظيم گزارش نهايي يك جلسه اثربخش است خاتمه مييابد. مباحث كتاب عبارتاند از: طراحي براي جلسه، دليل تشكيل جلسه، آمادگي و تهيه مقدمات، آماده شدن، آمادهسازي ديگران، اداره كردن جلسه، تشويق نمودن، رام كردن سركشها، اطلاعات و مدارك جنبي، استفاده از وسايل سمعي و بصري، سخنراني مهمان،ختم جلسه، ارزيابي، و گزارش.