در كتاب حاضر كه با موضوع "چگونگي آموزش كاميابي در سازمانها توسط رهبران به نگارش درآمده، تصريح گريدده است: "سازمانهاي كامياب و برنده به طور آشكار به صورت سازمانهاي آموزنده، طراحي شدهاند و همهي فراگردهاي كسب و كار،ساختارهاي سازماني و سازوكارهاي عملياتي روزانه، همگي براي ترويج آموزش برپا شدهاند. مهمتر از آن، آموزشي كه به اجرا درميآيد، نوع برجستهاي از آموزش است. اين آموزش، ميان كنشي است، دو سويه و حتي چند سويه است. در سراسر سازمان، معلمان و دانشجويان در همهي ردهها به يكديگر آموزش ميدهند و از يكديگر يادميگيرند و ميان كنشهاي آنان، يك چرخهي آموزش با فضيلت ميآفرينند كه موجب پديد آوردن فراگيري بيشتر، آموزش بيشتر و آفريدن دانايي تازه ميگردد. چرخههاي آموزش با فضيلت، چيزي هستند كه سبب ميشوند تا كاركنان شركتهاي كامياب و برنده را هر روز هوشيارتر، همسوتر و پركارمايهتر سازد. به سخن ديگر، كليد آفريدن دانايي و همسويي كاركنان در سازمان، همين چرخهي آموزش با فضيلت است كه در يك مارپيچ در حال گسترش، جاي داده شده است. نمونههايي كه در اين كتاب آورده خواهد شد، شامل جنرال الكتريك است كه هماكنون پانزده هزار معلم تماموقت با كمربند سياه دارد كه براي آموزش شش زيگما از شغل معمولي خود، دو سال مرخصي ميگيرند. دارندگان كمربند سياه به 300 هزار عضو شركت ميآموزند تا چگونه ابزار شش زيگما را بهكار گيرند، سپس كاركنان شركت با بهكار بردن روش شش زيگما در طرحهايي كه موجب پيدايش دانش و فرآوردههاي تازه ميشوند، به كمربند سياهان، آموزش ميدهند و فراگردهاي توليد و افزايش كيفيت را با هم ميآميزند و افزايش ميدهند. نمونهاي ديگر نشان ميدهد كه چگونه شركت "جنن تك" كه يك شركت زيست فنوني است و براي بهتر كردن و شتاب بخشيدن به زيستدرمانيهاي تازه از راه آموزش ميانكنشي در سازمانهاي بازرگاني و با مشاورهي شركت اكسنچر به جمعآوري و بخش اطلاعات در ميان شريكان آن در سراسر جهان و از راه شركت "هوم ديپو" براي برپايي مشاركت با مشتريان و تامينكنندگان آن به تلاش ميپردازد".