كتاب حاضر دربرگيرندهي رئوس بازاريابي ايميلي است كه نگارنده از طريق متنهاي آموزشي، مثالهاي واقعي، برگههاي تمرين و داستانهاي تجاري به خوانندگان، مفاهيم بازاريابي را آموزش ميدهد. در آغاز هر فصل از كتاب، مسائل و مفاهيم برگزيده و سئوالاتي مطرح ميشود كه بازاريابان با آن روبهرو هستند، در بخش داستان، كوششهاي گروهي تشريح ميشود كه تك تك افراد آن از ايميل براي ارزيابي بهبود فرايندهاي بازاريابي و فروش بهره ميگيرند. در پايان هر فصل يك "برگهي تمرين" كه شامل پرسشها و اصول اساسي است وجود دارد كه مفاهيم عمدهي كار تجاري را بيان ميكند. با انجام اين تمرينها ميتوان در درون سازمان گامهاي سريعتري برداشت.