كتاب حاضر با هدف آشنايي مخاطبان با مقولهي كارآفريني به ويژه در سطح سازماني در دو بخش و پنج فصل تدوين شده است در فصل نخست به تعاريف كارآفريني، چارچوب نظري، معرفي صاحبنظران كارآفريني و عوامل موثر بر كسب و كار پرداخته شده است. در فصل دوم مسائل مربوط به شناسايي منشا رفتارهاي كارآفرينانه بحث شده، در فصل سوم شاخصهاي كارآفريني يعني خلاقيت و نوآوري، ريسكپذيري، مسئوليتپذيري، قدرت تصميمگيري و مشاركتجويي معرفي گرديده است. بخش دوم كتاب به كارآفريني در سازمان اختصاص دارد كه در فصل چهارم به طرح موضوعاتي همچون تاريخچه و تعريف كارآفريني سازماني، ويژگيهاي كارآفرينان سازماني و كارآفريني شركتي پرداخته شده و در فصل پنجم نيز به مديريت و كارآفريني اختصاص دارد.